Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

Προσκύνημα στην Παναγία Των Βλαχερνών

2 Ιουλίου σήμερα και η εκκλησία μας τιμά την Παναγία των Βλαχερνών. Ο ναός των Βλαχερνών υπήρξε το πιο γνωστό και το πιο φημισμένο ιερό της Παναγίας στην Κωνσταντινούπολη, με διαρκή ακτινοβολία σ' όλο το χριστιανικό κόσμο. Πιστεύεται ότι η Παναγία έσωσε πολλές φορές την Πόλη από πολιορκίες και επιδρομές εχθρών.


Προσκύνημα και αρτοκλασίες στην Παναγία των Βλαχερνών, στο ξωκλήσι στη Λεπενού.



Ο δρόμος προς το ξωκκλήσι κοντά στο κοιμητήριο.


Δίπλα στο ξωκκλήσι, τα καζάνια που βράζουν κρέας και μακαρόνια και σερβίρονται στους πιστούς μετά το τέλος του εσπερινού. Έθιμο που ευτυχώς κρατά ακόμη.

Χρόνια Πολλά.

10 σχόλια:

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

KAΛΟ ΜΗΝΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ.ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ ΠΑΝΑΓΙΑ.ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΜΕ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

Τασολάμπρου Χρυσούλα είπε...

Καλό μήνα SKPOYTZAKO!!
Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι και τόσο ευχαριστημένη με τις φωτογραφίες, αλλά δεν πειράζει.

Καλό βράδυ.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Τι έχουν οι φωτογραφίες??
Μια χαρά μου φαίνονται κι εμένα!
Ωραία να μαθαίνουμε για όλα αυτά τα έθιμα!!
Δεν έχω καταφέρει ακόμα να επισκεφτώ την Παναγία των Βλαχερνών, θα το θελα πολύ όμως!
Καλό μήνα εύχομαι!!

Matziris Kostas - δάσκαλος είπε...

Χρύσα , γεια σου! Βρίσκοντας το ιστολόγιό σου ενδιαφέρον έχω να σου πω ότι έχω πάει στην Παναγία των Βλαχερνών κι όντως η συγκίνηση υπήρξε μεγάλη. Εκεί δεν υπάρχει και χαραγμένη η καρκινοειδής γραφή:'ΝΙΨΟΝ ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ ΜΗ ΜΟΝΑΝ ΟΨΙΝ", που διαβάζεται κι ανάποδα;Έτσι θυμάμαι.Πάντως οι φωτογραφίες σου είναι πολύ ιδιαίτερες και χαρακτηριστικές των εθίμων ενός τόπου , όπως κι αυτού που μας παρουσιάζεις!Χρόνια πολλά λοιπόν για την Παναγιά!!

Χιουης είπε...

Βοηθεια σου
παντα τετοια

Σταυρούλα είπε...

Χρύσα μου καλημέρα και Χρόνια Πολλά!
Πολύ όμορφο το αφιέρωμα στην Παναγία των Βλαχερνών.Οταν ξανάρθω στο Αγρίνιο θα φροντίσω να πάω στο ξωκλήσι στη Λεπενού.Φιλιά πολλά!

Τασολάμπρου Χρυσούλα είπε...

@ ελενα κάποιο πλήκτρο μου κόλλησε στο κινητό (γιατί από τράβηξα τις φωτογραφίες) και τα καλύτερα στιγμιότυπα δεν τα πήρα.
Δεν πειράζει όμως.
Καλά είναι, πιστεύω, τα ήθη και έθιμα του τόπου μας και όχι μόνο να τα αναφέρουμε, είναι ένα μέρος της κληρονομιάς και της ταυτότητά μας, ως Ελληνες.

Καλό απόγευμα.

Τασολάμπρου Χρυσούλα είπε...

@ Κώστα
Καλώς ήρθες στο blog!!
Ναι, στην Παναγία των Βλαχερνών της Πόλης υπάρχει η επιγραφή «Νίψον ανομήματα μη μόναν όψιν»
Εγώ δεν πήγα εκεί, ευελπιστώ κάποια στιγμή να πάω, εξάλου το αναφέρω ότι οι φωτο είναι από ξωκκλήσι του τόπου μου (15 χλμ. περίπου από το Αγρίνιο)

Τασολάμπρου Χρυσούλα είπε...

@ ΚΥ+ΩΝ ευχαριστώ

Δεν μπορώ να πω ότι συχνά παρεβρίσκομαι σε ξωκκλήσια, εσπερινούς κτλ. γι'αυτό και εντυπωσιάστηκα και έβαλα το θέμα.

Τασολάμπρου Χρυσούλα είπε...

@ Σταυρούλα
αν δεν γιορτάζει το ξωκκλήσι δε λέει και τίποτα, με την έννοια ότι είναι κλειστό και ανοίγει μόνο εκείνη τη μέρα.
Αν θες όμως μπορείς να επισκεπτείς το Λιγοβίτσι. Είναι μοναστήρι με μοναδική θέα νοιώθεις ότι είσαι στον ουρανό (δεν ξέρω αν έχεις πάει).